Akumuliatorių technologija šakiniams krautuvams ir pramoniniams krautuvams

Akumuliatorių technologija šakiniams krautuvams ir pramoniniams krautuvams

Akumuliatorių technologija šakiniams krautuvams ir pramoniniams krautuvams

Turinys

  • Akumuliatorių technologijos šakiniams krautuvams struktūra ir veikimas
  • Švino rūgštinių akumuliatorių technologija šakiniams krautuvams ir padėklų vežimėliams
  • Nikelio-kadmio akumuliatoriai
  • Ličio jonų akumuliatoriai
  • Tinkamos akumuliatorių technologijos pramoniniams krautuvams pasirinkimas

Elektra varomiems pramoniniams krautuvams, tokiems kaip šakiniai krautuvai ar padėklų vežimėliai, reikia traukos baterijos. Dabartiniu metu, priklausomai nuo transporto priemonės, naudojami ličio jonų, švino rūgštiniai, nikelio-kadmio ar geležies fosfato akumuliatoriai. Visuose šiuose akumuliatoriuose elektros energija paverčiama chemine energija per akumuliatoriaus elementuose vykstantį cheminį procesą. Nors įprasta kalbėti apie „akumuliatorius“, šis terminas tokioms transporto priemonėms nėra 100 proc. tikslus. Elektriniuose padėklų vežimėliuose ir šakiniuose krautuvuose naudojami energijos laikymo įrenginiai yra įkraunamieji akumuliatoriai, kurie dar vadinami antriniais elementais. Vis dėlto, kai įkrauti negalima, ir pirminiai elementai pagaminti iš cinko-anglies ar šarmo-magnio, jų tiksliai vadinti akumuliatoriais negalima. Nepaisant to, terminą „akumuliatorius“ mes vartojame norėdami aiškiai ir trumpai pristatyti atitinkamą technologiją.

Akumuliatorių technologijos šakiniams krautuvams struktūra ir veikimas

Akumuliatoriai elektriniams krautuvams su stovėjimo platforma ir elektriniams padėklų vežimėliams yra galvaniniai elementai, kuriuose laidžios dalys izoliuotos viena nuo kitos. Taigi kiekvieną akumuliatorių sudaro atskiri, paraleliai sujungti elementai. Kiekvieną akumuliatoriaus elementą sudaro:

  • iš metalo oksido pagamintas neigiamo krūvio katodas (teigiamas polius) ;
  • iš metalinės medžiagos pagamintas teigiamo krūvio anodas (neigiamas polius);
  • elektrolitas;
  • skiriančioji plokštelė (skirtuvas).

Akumuliatoriui išsikraunant, pvz., keliant elektrinio šakinio krautuvo stiebą, vykstant elektrolize vadinamam cheminiam procesui neigiamai įkrauti elektronai teka iš katodo į anodą. Jie praeina pro jonams laidų, tačiau elektrai nelaidų skirtuvą. Taigi šis komponentas akumuliatoriaus elementus apsaugo nuo trumpojo jungimo. Iškrovimo proceso metu sumažėja akumuliatorių rūgštingumas ir nukrenta įtampa. Norint įkrauti akumuliatorių, reikia nuolatinės srovės. Akumuliatoriaus įkroviklis naudoja trifazę arba kintamąją srovę iš elektros tinklo. Jis transformuoja elektros tinklo įtampą į akumuliatoriui reikiamą įtampą ir išlygina srovę. Šio proceso metu elektros energija paverčiama į cheminę energiją. Elektronai atsijungia nuo anodo, atkuriamas pirminis įkrovos gradientas ir padidėja rūgštingumas. Tam, kad akumuliatoriai pasiektų šakinių krautuvų ar pramoninių krautuvų veikimui reikalingą vardinę įtampą, keletas akumuliatoriaus elementų sujungiami iš eilės siekiant suformuoti traukos akumuliatoriaus principą.

Traukos akumuliatoriai šakiniams krautuvams ir krautuvams

Pirmiau aprašyta akumuliatorių technologija šakiniams krautuvams ir pramoniniams krautuvams dar vadinama traukos akumuliatoriais. Ji skiriasi nuo įprastų paleidiklio akumuliatorių, kurie daugiausia naudojami automobiliuose ar vidaus degimo varikliais varomuose krautuvuose. Paleidiklio akumuliatoriai pirmiausia skirti greitai perduoti didelį elektros energijos kiekį, kurio reikia automobilio ar dyzelinio krautuvo vidaus degimo varikliui užvesti. Traukos akumuliatoriai yra konkrečiai sukurti šakiniams krautuvams ir pramoniniams krautuvams. Jie dar žinomi kaip šarvuotės plokštės akumuliatoriai, kuriuose kiekvienas elementas sukurtas iš plokštelių sluoksnių – teigiama plokštelė šarvuota stiklo pluoštu. Tokia konstrukcija padidina mechaninį elementų stabilumą ir ciklo stabilumą, kuris turi įtakos galimų pakartotinių įkrovimų skaičiui. Tokio akumuliatoriaus principas – iš eilės sujungtos atskirų akumuliatorių elementų eilės. Kadangi kiekvienas elementas turi 2 voltų vardinę įtampą, elementus sujungus iš eilės įtampa išauga. Pavyzdžiui, 48 V veikimo įtampos elektrinio krautuvo atveju naudojami 24 x 2 voltų elementai. Elementų tipai priklauso nuo juose esančių plokštelių skaičiaus, o šakinio krautuvo akumuliatoriaus talpa nurodoma Ah.

EITI Į ELEKTRINIUS PADĖKLŲ VEŽIMĖLIUS

Švino rūgštinių akumuliatorių technologija šakiniams krautuvams ir padėklų vežimėliams

Švino rūgštiniame akumuliatoriuje anodas sudarytas iš švino, o katodas – iš švino oksido. Naudojamas elektrolitas yra distiliuotu vandeniu skiesta sieros rūgštis. Šio tipo akumuliatoriai yra galingi ir daug pigesni nei ličio jonų akumuliatoriai. Dėl ganėtinai ilgo įkrovimo laiko ir mažesnio energijos tankio jie idealiai tinka naudoti 1 pamainą arba pramoninius krautuvus naudojant retkarčiais. Vis dėlto, jei elektriniai šakiniai krautuvai ar padėklų vežimėliai naudojami didelio našumo sandėliuose, geriau naudoti galingesnius nikelio-kadmio arba ličio jonų akumuliatorius, užtikrinančius ilgesnį krautuvo naudojimo laiką.

Švino rūgštiniai akumuliatoriai turi kitų trūkumų. Įkrovimo metu garuoja akumuliatoriaus elementuose esantis vanduo ir reikia reguliariai jo papildyti. Elektrolito lygį akumuliatoriuje tikrinti reikėtų ne anksčiau kaip praėjus pusei valandos po įkrovimo pabaigos. Jei elementuose nebepakanka tirpalo, reikia papildyti distiliuoto, demineralizuoto vandens. Be to, vandens lygį reikia tikrinti bent kartą per savaitę. Kita labai rimta švino rūgštinių akumuliatorių įkrovimo problema yra dujų išsiskyrimas. Šis procesas įvyksta įkrovimo proceso pabaigoje ir pradeda elektrolito cirkuliaciją. Elektrolitas akumuliatoriaus elementuose taip susimaišo ir apsisaugoma nuo rūgšties susisluoksniavimo. Tuo pat metu pakyla akumuliatoriaus elementų temperatūra, o tai neigiamai veikia jo naudojimo laiką. Toks temperatūros padidėjimas taip pat sužadina deguonies vandenilio dujų – sprogaus vandenilio ir deguonies mišinio – išsiskyrimą. Moderniuose švino rūgštiniuose akumuliatoriuose dujų išsiskyrimą galima sustabdyti į akumuliatorius įpurškiant oro.

Akumuliatorių, kuriems nereikia techninės priežiūros, technologija – švino-gelio akumuliatoriai

Švino-gelio ir multino akumuliatoriams nereikia techninės priežiūros. Tai reiškia, kad visą jų naudojimo laiką nereikia papildyti vandens. Akumuliatorių elementai yra sandarūs, todėl jie neskleidžia nemalonaus vandenilio dujų kvapo. Švino-gelio ir neaustinių akumuliatorių elementuose esantis elektrolitas nėra skystis – to pasiekiama įmaišant silicio. Multino akumuliatoriuose elektrolito tirpalą visiškai sugeria tarp elektrodų esantis stiklo pluošto multinas. Tai leidžia akumuliatorius įkrauti be dujų išsiskyrimo fazės. Vis dėlto akumuliatorius, kuriems nereikia techninės priežiūros, galima iškrauti tik iki 60 proc. jų vardinės talpos (palyginti su 80 proc. skysčiu pripildytų akumuliatorių atveju).

Nikelio-kadmio akumuliatoriai

Nikelio-kadmio (Ni-Cd) akumuliatoriai yra galingesni už švino rūgštinius, juos lengviau prižiūrėti. Kaip katalizatorių naudojant kalio hidroksidą pasiekiamas geresnis bendras stabilumas nei švino rūgštinių akumuliatorių. Savaiminis išsikrovimas yra minimalus, generuojama didesnė įkrovimo ir iškrovimo srovė. Tokie akumuliatoriai taip pat tinka tarpiniam įkrovimui, todėl yra idealus pasirinkimas pramoninius krautuvus naudojant keliomis pamainomis. Priešingai nei ličio jonų, Ni-Cd akumuliatoriai yra žymiai mažiau jautrūs temperatūros pokyčiams ir geriau veikia aukštoje ir žemoje temperatūroje (nuo –40 °C iki +50 °C).

Akumuliatoriaus atminties reiškinys, dėl kurio laikui bėgant mažėja akumuliatoriaus talpa, pasireikšdavo tik senesnėse nikelio-kadmio akumuliatorių kartose. Modernius variantus šis reiškinys veikia nežymiai, todėl nebereikia prieš kiekvieną įkrovimo ciklą visiškai iškrauti akumuliatoriaus.

Ličio jonų akumuliatoriai

Ličio jonų akumuliatoriai priklauso krautuvuose naudojamos akumuliatorių technologijos naujajai kartai. Šie galingi akumuliatoriai turi didelį energijos tankį, todėl gali generuoti didelę srovę ir yra gana kompaktiški. Ličio jonų akumuliatoriuose jonizuoti ličio atomai bevandeniame elektrolite ar polimere juda tarp teigiamo, iš metalo oksido pagaminto elektrodo ir neigiamo, iš grafito pagaminto elektrodo. Kaip skyrikliai čia yra neaustinės ar polimerinės plėvelės.

Šios akumuliatorių technologijos atminties reiškinį vos galima išmatuoti, taigi tinkamai prižiūrimi jie pasižymi ilgu naudojimo laiku. Be to, priešingai nei švino rūgštinius akumuliatorius, šiuos galima įkrauti bet kada. Dėl trumpesnio įkrovimo laiko jie taip pat idealiai tinka naudoti darbui keliomis pamainomis arba intensyviai. Dėl didesnio našumo ličio jonų akumuliatorius įkrauti reikia rečiau, nes energija taip pat atgaunama stabdant. Visgi dėl šių akumuliatorių jautrumo temperatūros pokyčiams kol kas juos visiškai išnaudoti galima tik patalpose naudojamiems elektriniams krautuvams. Nepaisant to, ličio jonų akumuliatorių pranašumai aiškiai atsveria trūkumus. Nors jie žymiai brangesni nei švino rūgštiniai ar Ni-Cd akumuliatoriai, o sąlytis su vandeniu arba nepalanki aplinkos temperatūra gali sukelti gaisrą, ličio jonų akumuliatoriai yra vieni iš galingiausių ir universaliausių šuo metu naudojamų akumuliatorių.

Į LIČIO PADĖKLŲ VEŽIMĖLIUS

Tinkamos akumuliatorių technologijos pramoniniams krautuvams pasirinkimas

Pasirenkama akumuliatorių technologija daugiausia priklauso nuo įrangos naudojimo būdo. Norint naudoti aukšto našumo sąlygomis protingesnis pasirinkimas – ličio jonų ar nikelio-kadmio akumuliatoriai. Jei krautuvai jūsų veikloje nėra dažnai naudojami, tinkamas variantas gali būti ir švino rūgštiniai ar švino-gelio akumuliatoriai.

Visų tipų akumuliatorių priežiūrai, techninei priežiūrai, laikymui ir šalinimui reikia atitinkamų žinių ir teisinius reikalavimus atitinkančios įrangos, tokios kaip pavojingų medžiagų laikymo įrangos ar kitokių įrenginių. Be to, siekiant išvengti žalos sveikatai ar turtui, akumuliatorių tvarkymo darbus turi atlikti tinkamai išmokytas personalas.

Funkciniai slapukai išjungti!

Jei norite pokalbių lange pasikalbėti su virtualiu konsultantu, turite suteikti leidimą įjungti funkcinius slapukus. Mes galime juos įjungti, jei paspausite žemiau esantį mygtuką arba galite konfigūruoti slapukus pasirinkdami slapukų nustatymus apačioje.